Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/clients/client0/web156/web/ebok/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 353  PWSZ eBOK Mon, 03 Sep 2018 08:08:05 +0000 PWSZ eBOKKomunikaty: Recently opened tasks http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/ FS#2867: autodpowiedz poczta Anna Wróbel Fri, 31 Aug 2018 12:39:03 +0000

W dniach od 3 września do 7 września br. przebywam na urlopie. W pilnych sprawach proszę o kontakt z Panią Wioletą Jankowską e-mail: wioleta.jankowska@konin.edu.pl
]]>
http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2867 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2867
FS#2714: Nowe cyberzagrożenie z wykorzystaniem przekierowania połączeń na inny numer telefonu Robert Zawadziński Wed, 24 Jan 2018 08:28:37 +0000
Informacja zaczerpnięta ze strony mBanku, ale dotyczy także innych banków.

Schemat ataku:
Atak przestępców przebiega w kilku etapach:

- w pierwszej kolejności przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary (fałszywe ogłoszenia o pracę, vishing, nieuprawniony dostęp do konta pocztowego, itp.),
- podszywając się pod klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu,
- kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń,
- na końcu - kradzież środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów.


Jak się bronić przed takim atakiem?

Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS – zarówno te przesłane od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i bank. mBank wysyła powiadomienia SMS z informacją o sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem. Jeżeli nie inicjowałeś osobiście takiej operacji, masz informację, że prawdopodobnie ktoś robi to w Twoim imieniu. Podobnie możesz otrzymywać informacje o zrealizowanych operacjach finansowych.
Masz również możliwość zmiany limitów mobilnych w serwisie transakcyjnym banku oraz limitów na transakcje BLIK poprzez kontakt z konsultantem mLinii.

Jeżeli otrzymałeś powiadomienie o:

- włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub
- sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywałeś tych czynności osobiście - natychmiast skontaktuj się z bankiem.

Uwaga! Włączenie, przez osoby nieuprawnione, usługi przekierowania Twoich połączeń przychodzących na inny numer telefonu, niezwłocznie zgłoś również do operatora sieci. ]]>
http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2714 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2714
FS#2704: Brak połączenia z serwerem i siecią Sylwia Kosińska Tue, 16 Jan 2018 06:31:40 +0000 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2704 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2704 FS#2378: awaria drukarki hp LaserJet P1606dn Małgorzata Wróblewska Mon, 26 Jun 2017 13:41:15 +0000
Klikając przycisk "drukuj" drukarka nie wykonuje polecenia i pokazuje się komunikat Office. W momencie gdy anuluje drukowanie i wyłączę i uruchomie ponownie drukarkę wówczas urządzenie drukuje kilkanaście tych samych dokumentów.


Pozdrawiam,
Małgorzata Jakubowicz
Biuro Pomocy Materialnej ]]>
http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2378 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2378
FS#2362: Nie działają drukarki Monika Wojciechowska Fri, 09 Jun 2017 09:14:39 +0000
Proszę o pomoc, niestety nie mogę drukować. Druk nie przechodzi przez żadną drukarkę. ]]>
http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2362 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2362
FS#2311: Ostrzeżenie przed akcją phishingową Robert Zawadziński Wed, 19 Apr 2017 13:42:30 +0000
otrzymaliśmy zgłoszenia, że obecnie trwa akcja phishingowa, której celem jest rozprzestrzenianie złośliwego oprogramowania. Przestępcy podszywają się pod pracowników Działu Informacji firmy Euler Hermes Collection Sp. z o.o. utrzymując, że działają na zlecenie Banku. Wiadomości, o których piszemy NIE SĄ rozsyłane w ramach współpracy z Bankim. Wiadomości wysyłane są między innymi z adresu w domenie @ salaenigma.pl, a nie z właściwej domeny firmy Euler Hermes.

UWAGA! WIADOMOŚĆ ZAWIERA ZAINFEKOWANY ZAŁĄCZNIK. PROSIMY GO NIE OTWIERAĆ I NIE KLIKAĆ W LINKI W TREŚCI MAILA.

WIADOMOŚĆ NALEŻY TRWALE SKASOWAĆ – NIE TYLKO ZE SKRZYNKI ODBIORCZEJ PROGRAMU POCZTOWEGO LECZ TAKŻE Z FOLDERU „KOSZ”.

Kliknięcie w załącznik wiadomości spowoduje zainfekowanie systemu operacyjnego. W takiej sytuacji niezbędna będzie reinstalacja systemu operacyjnego sprzętu, na którym otwarto plik, ponieważ tylko to pozwoli na pozbycie się złośliwego oprogramowania.



Z poważaniem

Raiffeisen Polbank
]]>
http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2311 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2311
FS#2289: Weryfikacja sali 25 przy ul. Wyszyńskiego 3C Renata Sieczkowska Wed, 29 Mar 2017 08:30:28 +0000 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2289 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2289 FS#2242: Brak poczty Monika Wojciechowska Mon, 20 Feb 2017 11:24:39 +0000 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2242 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2242 FS#2057: przełączenia poczty elektronicznej Jolanta Myślińska Fri, 29 Jul 2016 06:26:24 +0000 Dziękuję.]]> http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2057 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2057 FS#2043: Fałszywe faktury w e-mailu - jak je rozpoznać i co robić Robert Zawadziński Mon, 27 Jun 2016 07:32:46 +0000
Jednym z najbardziej rozpowszechnionych zagrożeń w sieci jest phishing, czyli podszywanie się pod wiarygodnego nadawcę w celu wyłudzenia informacji czy zainstalowania wirusa albo podjęcia przez odbiorcę innego, korzystnego dla przestępcy działania. Wiadomości, które dostajemy od przestępców, zwykle wyglądają jak najbardziej autentycznie, często niemal nie różnią się od prawdziwych maili. Mogą to być komunikaty od banku czy dostawcy usług, z których korzystamy, albo rachunki, które zwykle dostajemy drogą mailową. Będąc jednak odpowiednio uważnym, można ustrzec się takiego ataku.

Strzeżcie się załączników i linków!

Kiedy dostajemy powiadomienie – nawet z zaufanej instytucji – które zawiera załączniki i/lub odnośniki, natychmiast powinniśmy podwoić czujność. Czasem pomocne może być zweryfikowanie adresu e-mail nadawcy (choć istnieje możliwość podszycia się poprzez nagłówki za kogoś innego i nie powinno się traktować tej metody jako niezawodnej). Najpewniejszym sposobem na zweryfikowanie, czy dana wiadomość rzeczywiście pochodzi od instytucji, jest telefoniczne skontaktowanie się z nią. Wtedy pracownik danej firmy będzie mógł potwierdzić autentyczność przesyłki.

Jeśli nie mamy możliwości kontaktu telefonicznego, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wiadomość odbiega od standardowej korespondencji. Jeśli do tej pory operator telefoniczny wysyłał jedynie powiadomienia o wystawieniu nowej faktury, a teraz ta faktura przyszła w załączniku – najprawdopodobniej jest to wirus. Z dużą ostrożnością należy również podchodzić do linków w takiej wiadomości – mogą kierować do podstawionej strony, która zbiera wpisane tam informacje (loginy, hasła, kody jednorazowe i inne prywatne dane).

Uwaga na poprawność językową!

Czujność powinny wzbudzać także błędy czy niezręczności językowe. Takie ataki są często przeprowadzane przez zagraniczne grupy przestępcze, które korzystają z dostępnych w internecie translatorów. Jeśli cokolwiek brzmi nienaturalnie, „nie po polsku”, warto zachować ostrożność i zweryfikować nadawcę wiadomości. Jeśli w treści e-maila pojawiają się takie dane, jak numer klienta, należy sprawdzić ich poprawność – przestępcy zazwyczaj nie znają numerów klientów, generują je automatycznie.

Gdy użytkownik dopiero po fakcie zorientuje się, że mógł paść ofiarą podstępu, nie powinien korzystać z komputera do czasu oczyszczenia go z niechcianego oprogramowania przez specjalistę. Jeśli jednak już logował się na strony z tego urządzenia – powinien jak najszybciej zmienić hasło, korzystając z innego zaufanego urządzenia lub też poinformować administratora danej usługi o incydencie.

Mądry Polak przed szkodą

Profilaktycznie bardzo ważne jest śledzenie bieżących informacji z zakresu bezpieczeństwa. Istnieją serwisy internetowe informujące na bieżąco o falach fałszywych e-maili, faktur i prób wyłudzeń informacji. Z głośniejszych medialnie przypadków można wspomnieć o podszywaniu się pod takie firmy, jak UPC, Vectra, Poczta Polska, Netia, Orange czy Allegro. W każdym z tych przypadków oszuści wysyłali lepiej lub gorzej spreparowany e-mail z fakturą w załączniku, w którym znajdował się wirus. Nazwy tych plików mogły przypominać nazwy prawdziwych faktur.

Oczywiście w tym miejscu należy również wspomnieć o przeanalizowaniu zabezpieczeń dostawcy usług pocztowych. Wiele podejrzanych wiadomości jest filtrowanych, zanim jeszcze dotrą do odbiorców, co zmniejsza ryzyko przedostania się złośliwego oprogramowania na komputer. Ważną linią obrony jest aktualne oprogramowanie antywirusowe. Definicje wirusów są dodawane zazwyczaj bardzo szybko po wykryciu ich przez specjalistów do spraw bezpieczeństwa. Nie należy więc zaniedbywać aktualizacji oprogramowania antywirusowego.

]]>
http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2043 http://www.archpwsz.konin.edu.pl/ebok/index.php?do=details&task_id=2043